Dag 20 - Mekong Delta en vertrek

5 maart 2019 - Can Tho, Vietnam

Voor we vertrekken gaan we
eerst nog naar de grootste drijvende markt van de Mekong Delta. Na het ontbijt worden we in een  sampanbootje
naar de drijvende markt van Cai Rang gebracht. We varen een paar rondjes om de markt en zien het laden en lossen van allerlei handel zoals groente, vlees en vooral fruit. Om ons heen zien we een wirwar van bootjes van lokale
boeren die hun papaya’s, ananassen, meloenen en andere handelswaar op het water te koop
aanbieden. Erg leuk om te beleven hoe hier handel wordt gedreven.

Zodra we terug aan wal zijn
rijden we terug naar Can Tho.
Daar maken we een fietstocht door Can Tho. Genoeg te zien in de omgeving van leuke dorpjes,
fruitbomen en rijstvelden tot drukke waterwegen en gezellige lokale markten.

Na de fietstocht
hebben we tijd om even te relaxen en lunchen weer samen met Joop en Ria alvorens we naar de
luchthaven worden gebracht voor de terugvlucht naar Dubai en vervolgens naar Amsterdam.