Dag 3 - Hanoi

16 februari 2019 - Hanoi, Vietnam

Na het ontbijt hebben we een uitgebreide stadstour door Hanoi gemaakt. We bezochten onder meer het complex van Ho Chi Minh met het mausoleum, het voormalige werkhuis van ‘Oom Ho’ en de beroemde ‘One Pillar’ Pagode. We bezochten daarna het Women's Museum, een museum over de rol van vrouwen in de Vietnamese samenleving.  Dat viel toch wel tegen of we hadden honger voor de lunch.
In de middag wandelden we door de binnenplaatsen en mooie tuinen van de bekende Tempel van de Literatuur, voorheen Vietnams eerste universiteit. Hierna werden we meegenomen voor een gezellige stadswandeling door het oude Frans-koloniale stadscentrum. We verkenden de nauwe straatjes en zagen hoe de inwoners hun ambachten uitoefenen in kleine boetieks langs de straat.

Bezochten in de binnenstad ook de boeddhistische Ngoc Son Tempel, op een klein eilandje middenin een groot meer. Daarna stapten we met zijn allen in traditionele riksja’s en reden we achter elkaar aan door de smalle straatjes en langs het meer.

Als afsluiting gingen we naar een traditionele waterpoppenshow. Maar iedereen was zo moe, dat de helft van de groep zat te slapen.

Het diner hebben we met een stel uit Beuningen gegeten en daarna naar onze kamer. Morgen is het alweer vroeg dag.

Er staan ook al enkele foto’s in de blog onder Foto’s en het album Vietnam.