Dag 13 - Dalat

26 februari 2019 - Dalat, Vietnam

Vanmorgen rijden we door de bergen, langs prachtige vergezichten, watervallen en
rijstvelden naar Dalat. We ervaren  Dalat als een bijzondere stad. Het koelere klimaat
en de lokale flora en fauna zijn uniek voor Vietnam. De Franse kolonisten noemden deze plaats ook
wel ‘Klein Parijs’. Ze kwamen hier graag verkoeling zoeken, wat we goed kunnen zien aan de grote,
Europese huizen en zomerverblijven in deze stad. Er is hier ook veel tuinbouw, herkenbaar  aan de grote kassencomplexen.

Na de lunch maken we een stadswandeling door Dalat, een
leuke manier om kennis te maken met de lokale hoogtepunten. We bekijken onder meer het zomerpaleis
van keizer Bao Dai, het Tuyen Lam meer, Truc Lam Pagode met een mooie tuin en uitzicht op een stuwmeer. Daarna bezoeken we het Hang Nga Crazy House, een
zeer opmerkelijk architectonisch werk van een Vietnamese kunstenares, dat ook wel het
‘sprookjeshuis’ wordt genoemd.  Als laatste het oude treinstation van Dalat, dat
nog door de Fransen werd gebouwd.

In de avond dineren we in het hotel. We blijven één nacht in Dalat

1. Ingrid & Frank:
    26 februari 2019
    Hoi Marcel & Angela,
    De betekenis van de mooie foto's komen meer tot uitdrukking door de reisverhalen. Leuk!
    Fijne vakantie verder!
    Liefs, Ingrid & Frank
  2. Angela en Marcel:
    27 februari 2019
    Hallo, helaas hebben we ook een domper te melden. Gisteravond is een medereiziger overleden als gevolg van een hartstilstand. Deze man was 68 en had de hele reis al hartklachten. De verslagenheid is groot in de groep, maar we hebben samen nog 1 week te gaan. We gaan er vanuit dat we onze reis goed kunnen afronden.
    Liefs, Angela en Marcel.
  3. Jannie en sjaak hofs.:
    27 februari 2019
    He, je schrikt toch van z’n bericht en logisch dat het wat met je doet, krijg hier nog kippenvel in Nederland. Ik hoop dat jullie met elkaar over kunnen praten, en een steun voor elkaar kunnen zijn.
    Liefs Sjaak en Jannie. (de eerste knuffel is binnen)
  4. Angela en Marcel:
    28 februari 2019
    Hoi, we zijn goed opgevangen door de Nederlandse en Vietnamese reisleiding. Onze Nederlandse reisgids begeleidt de nabestaanden naar Saigon. De rest van de groep heeft nu 2 dagen strandvakantie. Morgen gaan wij ook naar Saigon en voegt de reisgids zich weer bij ons.
    Verder geniet iedereen weer van strand en zee.