Dag 6 - Ninh Binh

19 februari 2019 - Hue, Vietnam

’s Ochtends na het ontbijt reizen we naar de historische stad Hoa Lu, de hoofdstad van Vietnam ten tijde van de Dinh- en Le-dynastieën rond het jaar 1000. We zien daar verschillende tempels in oud-Vietnamese bouwstijl gewijd aan de Dinh en Le Dynastie koningen. Vervolgens stappen we in kleine traditionele roeibootjes (sampans) voor een ontspannen boottocht door het Van Long Nature Reserve. Een schitterend gebied, dat ook wel ‘het Halong Bay op het vasteland’ wordt genoemd. De prachtige kalkstenen rotspieken die uit het landschap omhoog rijzen en de eindeloze spectaculair groene landerijen vormen een onbeschrijflijk plaatje.
Vanmiddag maken we een fietstocht naar Tam Coc over pittoreske wegen en langs prachtige groene rijstvelden. Een mooie tocht, waarbij we kennismaken met de puurheid van het dagelijks leven. In de avond na het diner rijden we naar het treinstation van Ninh Binh voor de nachttrein naar Hué. In de loop van de avond wordt onze privé 4-persoonscouchette omgetoverd tot een slaapcabine.  Morgenochtend komen we na een treinreis van 600 km. in Hué aan, de voormalige keizerlijke hoofdstad van Vietnam.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Arno en Trees:
    19 februari 2019
    prachtig
  2. Tom Bolderman:
    20 februari 2019
    Mooie foto's! De natuur in dit stukje Vietnam is echt prachtig