Dag 8 - Hoi An

21 februari 2019 - Hoi An, Vietnam

We verlaten Hué in de ochtend en reizen door naar het karakteristieke stadje Hoi An. Onderweg maken we kennis met een lokaal dorpje.

Hierna vervolgen we de weg over de Hai Van Pas, die ook wel de Wolkenpas wordt genoemd. We genieten onderweg van spectaculaire vergezichten over de bergen, de zee, idyllische strandjes en kleine dorpjes. We maken een stop voor een bezoek aan het Cham Historisch Museum in Danang, met oude opgravingen uit het Champa-tijdperk. Maar hier zijn we snel uitgekeken. Er ligt nog wel een mooie brug in de vorm van een draak.

Hierna rijden we door de Marble Mountains, langs prachtige grotten en tempels. In de loop van deze dag arriveren we in het schilderachtige Hoi An, bekend om zijn Frans-koloniale en Japans-Chinese huizen, mooie Aziatische bruggetjes en sprookjesachtige zijden lampionnen.  We hebben nog volop de tijd om dit leuke plaatsje te verkennen en we blijven hier drie avonden overnachten.

1. Jannie en sjaak hofs.:
    21 februari 2019
    Ik heb zojuist alle dagen gelezen, en krijg het gevoel ‘dat als je het zo leest ook een beetje op vakantie mag zijn’.
    Geweldig hoor, mooie natuur, maar dat bootje lijkt mij ook een ervaring apart, geniet er maar fijn van.
    Foto’s ook leuk!