Dag 4 - Halong Bay

18 februari 2019 - Hạ Longbaai, Vietnam

Een
spectaculaire dag in Halong Bay is een bijzonder hoogtepunt van onze reis. Vanavond overnachten we
aan boord van een traditionele jonk (een oud Chinees zeilschip), omgeven door de
schoonheid van Halong Bay!

Zodra we ’s middags aan boord zijn, laten we de prachtige houten
schepen achter ons. We varen langs uit zee oprijzende krijtsteenrotsen, idyllische kleine eilandjes en
verlaten stranden. In de grillig gevormde rotsen ontdekken we de verschillende grotten. Geen wonder dat
deze baai op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staat.
We gaan aan boord en overnachten in
een luxe 2-persoonshut met eigen badkamer én prachtig uitzicht over de baai. Aan boord wordt een
heerlijke verse lunch geserveerd. Er zijn verschillende activiteiten mogelijk zoals kajakken, een
verfrissende duik maar we kunnen ook aan boord blijven of ontspannen op het dek. Helaas is het niet zo mooi weer, bewolkt en regen.

In de namiddag doet Angela mee aan een workshop groenteloempia maken en s’ avonds is er een uitgebreid diner. Helaas is het nog steeds geen helder weer, dus ook geen zonsondergang.